środa, 27 września 2017

TUTORIAL: Zawieszko-bomka z wyciskami z masy plastycznej


Witajcie! 


Ostatnimi czasy popełniłam bombkę, na którą tak licznego odzewu się nie spodziewałam. Wszystkim pięknie dziękuję za przemiłe słowa. A zainteresowanych zapraszam do zabawy, by zobaczyć "jak to jest zrobione".


 Do takiej pracy najlepiej jest użyć styropianowej bazy - ja zrobiłam to głównie ze względu na to, by wzmocnić jakoś obciążenie wynikające z zastosowania wycisków. Ale jak ktoś ma inną metodę z użyciem akrylowej bazy, to bardzo chętnie uzupełnię wiedzę. Styropian lubię też za to, że ma naturalne "wżery", co akurat przy pracach w starym stylu bardzo mi się podoba. Nie przedłużając, zapraszam do zabawy!


Co nam będzie potrzebne? Takie rzeczy:
- styropianowe serduszko
- drobniusieńki papier ścierny 
- druciki
- dodatki biżuteryjne
- farby akrylowe
- klej vikolowy
- klej kropelka
- klej do decoupage'u
- relief (ja użyłam z Renesansu)
- lakier do zabezpieczenia pracy (połysk i mat- ja użyłam lakierów Bartek)
- masa plastyczna (ja użyłam masy DAS)
- foremka silikonowa z motywem dekoracyjnym
- papier ryżowy lub serwetka
- antyczna pasta/bitumen (ja wykorzystałam z firmy Pentart)
- brokat
- wax pasta chameleon (ja wykorzystałam z firmy Pentart)
- patyczki do uszu i papier toaletowy lub ręczniczki papierowe
- pędzle


Do dzieła, kochani!

Po pierwsze szlifujemy serduszko papierem ściernym by pozbyć się niedoskonałości


Malujemy całość białą farbą akrylową


Wybrany motyw z papieru ryżowego lub serwetki przyklejamy do serduszka klejem do decoupage'u


Teraz odrobina wysiłku. Ale tylko odrobina, bo mój motyw nie jest skomplikowany - robimy tzw. podmalunek. Co to znaczy? To nic innego, jak domalowywanie tła do całej powierzchni, tam gdzie widoczny jest koniec motywu. Jak widać nie było tu zbyt dużo pracy, bo tło oryginalnego motywu było praktycznie jednolite, ale ja dodałam nieco więcej odcieni beżu i żółci


Lakierujemy całość kilkukrotnie lakierem z połyskiem - motyw i nasz podmalunek pięknie się ze sobą złączą, tworząc całość


 Rysujemy reliefy - według uznania. Jeśli nie czujecie się na siłach - omińcie ten punkt


Teraz przyklejamy do serduszka zawieszkę - ja zrobiłam ją z drucika i koralików, które przemalowałam na biało


Na serduszku robimy "zbrojenie" - kawałki drucików wbijamy w serduszko - zaraz zobaczycie po co :)


Z masy plastycznej robimy wyciski - ja zrobiłam 9 par, nadmiar odcięłam nożyczkami


Odwróćcie teraz wszystkie wyciski - jedną stronę posmarujcie klejem vikolowym, a na drugiej dodajcie kropelkę kropelki.


Sklejcie ze sobą obie części


Teraz Na każdy drucik i jego podstawę dajcie odrobinę kleju vikolowego i nałóżcie na drucik gotowe wyciski. Wyciski w sumie same się dopasują do kształtu serduszka, ale możecie je delikatnie docisnąć - widzicie jaka piękna korona wokół się tworzy? Gdy uporacie się z tym etapem pracy odpocznijcie ze 12 godzin, niech masa całkowicie wyschnie i stwardnieje, klej wszystko zwiąże i całość będzie bardzo stabilna, gotowa do dalszej pracy


Przesmarujcie lakierem (połysk) całą pracę - najlepiej dokładnie, by lakier wszedł w każdą szczelinę serduszka


Weźcie bitumen, patyczki do uszu oraz papier - wetrzyjcie trochę pasty patyczkiem w serducho, w okolicę reliefów i wycisków, a nadmiar zetrzyjcie papierem


Teraz tak samo zróbcie z szarą farbą (ja zmieszłam białą z odrobiną czarnej)


Proces powtarzamy z wax pastą chameleon


Robimy chlapanki - weźcie sztywny pędzel z krótkim włosiem i nałóżcie odrobinę farby, potem wskazującym palcem przejedźcie po końcówce włosia - ja tak zrobiłam z pastelowym niebieskim (biały zmieszany z niebieskim), niebieskim i brązowym

Dodałam jeszcze kilka większych kropek za pomocą niebieskiej farby i wykałaczki


Możecie też dodać odrobinę brokatu - ja dałam aniołkowi na łyżeczkę, z której nieco zgubił ;)


Całość zabezpieczamy matowym lakierem - najlepiej 2-3 razy


Gotowe!


Pozdrawiam cieplutko: Aga.




71 komentarzy:

  1. To bardzo fajny pomysł, żeby wyjść z reliefami w taki sposób poza bombkę. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, choć moim pomysłem jest akurat taki układ. A na ostatnim zdjęciu widać inny układ (z innymi wyciskami) i to właśnie to był pierwowzór, niestety nie pamiętam jego pomysłodawczyni, ale z patentu skorzystało wiele osób. Ja się starałam go zmodyfikować po swojemu :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Łojojoj, hamuluj, kobieto! ;) do bogini to ja mam kilometrów, a kilometrów! Ale będę się starać :D

      Usuń
  3. Bardzo jasny opis, świetny pomysł ze szpilkami wokół serduszka - ciężko się zastanawiałam jak to zrobiłaś, kiedy oglądałam je w grupie . Fajnie, że się dzielisz swoją pracą - bardzo cenię takie osoby :) Dziękuję za tę dodatkową wiedzę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać. Ja tam się nie chowam ze swoimi wynalazkami, bo i po co? Ale nie wiedziałam, że to serducho wywoła aż takie poruszenie i ciekawość. A nóż się komuś przyda, zrobi coś dużo lepszego :D

      Usuń
  4. Wow, ale rewelacyjny pomysł z tym "zbrojeniem" i wyciskami - to jest tak genialne, że aż szok :) Naprawdę jestem pełna podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo piękne serduszko, aż chce się spróbować.Dziękuję za świetny opis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjawiskowa bombka. Znowu wygląda jak nie ze styropianu - genialnie to robisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że nie wygląda jak styropian, uff ;) Dzięki!

      Usuń
  7. Kurka, szczęka opada. Niby do zrobienia, ale droga do tego efektu kosmiczna:) Cuda robisz, cuda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, pięknie dziękuję, miło mi bardzo, że taki efekt uzyskałam. Ale aż taka kosmiczna ta droga nie jest, spokojnie :)

      Usuń
    2. Bardzo, ale to bardzo dziękuję Ci za ten tutorial, bombka jest rewelacyjna! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    3. Nie ma za co, kochana! ;) buziaki!

      Usuń
  8. Czy ktoś może wydłużyć mi dobę?!
    Świetny kurs! Nie pozostaje mi nic innego jak zakupić wspomniane w nim produkty, wygospodarować trochę wolnego czasu, i próbować, doświadczać czegoś nowego....
    A tak chciałam je u Ciebie zamówić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, spróbuj swoich sił, może będziesz pozytywnie zaskoczona! A jak nie będziesz zadowolona z efektu, to zapraszam do mnie wtedy ;)

      Usuń
  9. Wspaniały kurs :) Jak znajdę chwilkę to się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czuję się ogromnie natchniona do pracy:) Teraz tylko muszę gdzieś trochę czasu skombinować :)

    Ślicznie dziękuję za cudowny tutorial!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Z tym czasem to faktycznie - masakra! Dlaczego doba nie może być dłuższa o 4 godziny!!! ;)

      Usuń
  11. Me ha encantado. Gracias por el tutorial, Voy a intentarlo.
    Saludos

    OdpowiedzUsuń
  12. Gracias por el magnifico tutorial Voy a intentarlo.
    Saludos

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny tutek Aguś, bombka wyszła po prostu bosko. Z chęcią z niego skorzystam bliżej świąt, bo pewnie o przygotowanie prezentów Hand made zostanę poproszona - myślę że właśnie tak wykonana bombka zrobi wielkie wrażenie na innych , tak jak zrobiła na mnie :-))) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zrobi wrażenie! Trzymam kciuki! Buźka ;)

      Usuń
  14. Super tutorial, wszystko pięknie opisane. Ta bombka to prawdziwy majstersztyk! Reliefy to był genialny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna bombka i dzięki Twojemu kursikowi może i ja spróbuję sobie coś takiego zrobić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wioletto! Jak Cię kursik zachęcił, to działaj! :)

      Usuń
  16. Witaj:) aż mi szczęka opadła...cudo stworzyłaś i biję Ci głośne brawo!!!
    Buziaki Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, usłyszałam je :) dzięki śliczne! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  17. Mam nadzieję, że na choince, wśród innych jej podobnych (lub nie), będzie się prezentować godnie! Przesyłam pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne to serducho. I w taki przystępny sposób wszystko wyjaśniłaś,że teraz nie pozostaje nic innego, jak tylko się wziąć do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się bardzo!!! Pozdrawiam i trzymam kciuki za zadowalający Cię efekt końcowy :)

      Usuń
  19. Twoje bombkowe ozdoby są cudowne! Super kursik, może kiedyś się pokuszę o spróbowanie;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne serduszko! Prawdziwy antyk wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  21. Aga,niesamowity efekt osiągnęłaś,serduszko wyszło cudnie :) Jesteś jak pomysłowy Dobromir :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  22. Super serce, świetnie jest popatrzeć jak powstaje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękna....dla mnie to i tak mistrzostwo świata Agnieszko...podziwiam i podglądam:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowne serducho :) jestem nim oczarowana, zresztą jak każdą Twoją pracą :) Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, bardzo Ci dziękuję Aguś za te słowa! Pozdrawiam!

      Usuń
  25. Aga jestem zachwycona, zresztą jak każdą twoją pracą. Serduszko jest cudowne. Pozostałe bombki również. Dziękuję ci serdecznie za ten kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Podziwiam! Uwielbiam oglądać 'jak to jest zrobione' choć wiem raczej nigdy tego nie powtórzę :P

    OdpowiedzUsuń
  27. Niesamowity efekt. Nie wydaje się trudne, ale podziwiam cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne! Troszeczkę to wymaga cierpliwości, ale trudne faktycznie nie jest ;)

      Usuń
  28. Wszystkie Twoje tutoriale są tak cudownie napisane, że czytając je to wszystko wydaje się takie proste i łatwe :) Podziwiam Cię ogromnie za to :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że te moje opisy są czytelne. Dzięki wielkie!

      Usuń
  29. Swietny tutek, piękne serce. Cudowna praca, jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo cenne wskazówki i ciekawe pomysły na wykorzystanie form silikonowych :) podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow cuda na kiju albo raczej na druciku :) Piękna !

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudny kursik:) Extra praca:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Fantastyczny pomysł i piękne wykonanie :D Dziękuję ,że się podzielilaś tym patentem :) Pozdrawiam serdecznie Aga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się podoba :) Pozdrawiam również!

      Usuń
  34. Nawet sobie nie wyobrażasz, jak bardzo podobają mi się Twoje prace, zostaję przy Tobie, pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, bardzo miło mi to czytać. Przesyłam pozdrowienia! :)

      Usuń
  35. Witam ,jestem tutaj calkiem nowa,nie mam blogu,ani postu ani wlasnej strony,moja pasja jest sztuka,wiec maluje obrazy,dzienniki podrozy ,pastele,scrapbboking...ale jak odkrylam babki swiateczne to mi sie w glowie zakrecilo,no i wpadlam na twoje,wszystkie sa cudowne ale jestem pod szczegolnym urokiem srebrnych bombek,czy moglabym prosic o jakies slowo otuchy ze pamietasz i podpowiesz mi jak powstaly te cuda?Pozdrawiam slonecznie Malgorzata.

    OdpowiedzUsuń