wtorek, 24 stycznia 2017

TUTORIAL: Gilzy do świecznika


 Cześć Wam wszystkim!

Macie stare świeczniki lub kinkiety ze starymi gilzami lub w ogóle ich brakuje? A chcielibyście je mieć szybko? To zapraszam!


Pomysł zrodził się z konieczności - dostałam kinkiety od przyjaciół. Czas nie litował się nad podarunkiem i zniszczył prawie doszczętnie gilzy. A że w planie jest przerobienie tych kinkietów, to zaczęłam od gilz właśnie :)

Będą zrobienia nowych gilz będą potrzebne:
- świecznik lub kinkiet
- rolki po papierze toaletowym
- klej na gorąco
- farba akrylowa lub kredowa (kolor dowolny, jaki sobie zażyczycie)
- lakier do zabezpieczenia gilz
- jakiś długopis lub ołówek


I zaczynamy:
Jeśli została Wam jakaś gilza ze starego kinkietu, to ją zdejmijcie - przyda się do dalszej pracy


Gilzę przykładamy do rolki po papierze i zaznaczamy długopisem wysokość


Nadmiar papieru odcinamy

Rolkę rozcinamy, nawijamy na gilzę i odcinamy nadmiar - zostawiamy jednak "zakładkę" na klej


Nawijamy rolkę na gilzę, by upewnić się w którym miejscu kleić

Kleimy rolkę klejem na gorąco


Klejem na gorąco robimy zacieki "woskowe"


Całość malujemy na biało

Całość zabezpieczamy lakierem


GOTOWE!!!
 Prawda, że łatwe?

Jeszcze kilka ujęć gotowych gilz:


Pozdrawiam: Aga.


62 komentarze:

  1. W Twoich dłoniach to nawet zwykła rolka po papierze toaletowym zyskuje na znaczeniu!
    Pięknie zrobiony świecznik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha, ale się uśmiałam! :) Dzięki, kochana! Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Świetny pomysł Agnieszko, nigdy nie wpadłabym na to :)
    Wprawdzie nie mam takich kinkietów, ale kto wie może do czegoś innego przyda się Twój tutorial :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, cieszę się bardzo! Kto wie, może do czegoś faktycznie kiedyś się przyda :) rękodzielnicy nie znają dnia, ani godziny :) przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  3. Bardzo pomysłowe :) A efekt końcowy wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł! Kto by pomyślał, że to była papierowa rolka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję i cieszę się, że nie widać, że to takie banalne materiały zostały wykorzystane :)

      Usuń
  5. Świetny efekt końcowy! Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny na moim blogu, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, dziękuję. A przenosić się w inną epokę, to sama przyjemność, zawsze chętnie zaglądam!

      Usuń
  6. Super pomysł i faktycznie prosty:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak,tak papierowa rolka daje radę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz wspaniałe pomysły,podziwiam !!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne! Również ślę pozdrowionka! :D

      Usuń
  9. rewelacja! jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej kreatywności!

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja! Nigdy bym na to nie wpadła.
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bym chyba nie wpadła, ale posiadanie kinkietów i brak gilz do nich jakoś naturalnie skierowało moje oczy na wiadomy materiał :)

      Usuń
  11. Bardo fajny i przydatny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale masz świetne ;pomysły :) Świecznik wygląda jak ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że rolka papieru sprawdza się nie tylko w dziecięcych projektach :)
    Fantastyczna praca!

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialne! Uwielbiam Twoje tutoriale :)

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się niezmiernie :) przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  15. Witaj Aga, Twoje pomysły i wykonanie są niesamowite. Jestem pod ogromnym wrażeniem postrzegania przez Ciebie rzeczy, które z pozoru wydają się tak banalne i proste a w Twoich rękach zamieniają się w cudowne i oryginalne arcydzieła. Tutoriale wspaniałe, prace urzekające.
    P.S. Dziękuję za odwiedzinki u mnie - cieszę się ogromnie że zaglądasz, chciałabym zaprosić Cię do grona obserwatorów mojego bloga, będzie mi bardzo, bardzo miło ;-))) Pozdrawiam cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za tak krzepiące słowa, miód na uszy, a energia w ręce i nadzieja w serce, że warto robić to, co się robi :) Dziękuję!
      A zaglądam do Ciebie, bo ten Twój anioł i kartki to mi nie dają spać! :) pozdrawiam również!

      Usuń
    2. Cieszę się że mogę Cię gościć wśród obserwatorów mojego bloga, pochwały zawsze dodają skrzydeł ale one Ci się zdecydowanie należą, bo robisz naprawdę świetne rzeczy i wkładasz w to dużo serca - o talencie nie wspomnę, bo to zrozumiałe. Zapraszam w wolnej chwili:-)

      Usuń
  16. O matko, nie wiedziałam co to jest gilza w ogóle:( a teraz wiem, widzę, i nawet mam takie w świeczniku 2 stare, a teraz to juz jestem całkiem do przodu i wiem jak zrobic nowe!! Ale świetnie,że pokazujesz takie rózne rzeczy.Pozdrawiam i wysłyłam emaila z załącznikiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie każdy wie wszystko. Dzięki temu ja, taki samouk, szaraczek w tym blogowym świecie miał możliwość dołożenia maleńkiej cegiełki do wspólnego zbioru wytworów i wiedzy. Buziaki! :)

      Usuń
  17. Masz niesamowite pomysły, ja nie wiedziałam, że TO się w ogóle tak nazywa :D Wyglądają dużo lepiej i bardziej naturalnie niż pierwowzór, chyba przerobię u Mamy, bo własnych nie mam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co widzę, to sporo osób nie wiedziało, że TO tak się zwie ;)
      Dziękuję za komplement, cieszę się, że to dobrze wygląda!!! :D

      Usuń
  18. Wspaniałe prace! Efekt niesamowity! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny kursik! Wyglądają świetnie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i również pozdrawiam!

      Usuń
  20. Fantastyczny pomysł! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  21. Ago - Czarodziejko!!! Jak zawsze potrafisz wyczarować z niczego coś pięknego i klimatycznego. Super efekt końcowy:). Pozdrawiam cieplutko i życzę nieustającej weny:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasi, zawstydzasz mnie i motywujesz jednocześnie tymi słowami! Dziękuję ci bardzo i również życzę ciągłej weny oraz czasu do realizacji swoich pomysłów! :) pozdrowionka!

      Usuń
  22. WOW! to kocham proste niebanalne pomysły recykling w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pewnie, że to łatwe - jak się wpadnie na odpowiedni pomysł a Ty Aguś jesteś mistrzynią w tej dziedzinie. Świecznik wygląda ślicznie.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, dziękuję ślicznie za tak ciepłe słowa! Przesyłam pozdrowienia! :D

      Usuń
  24. Genialny pomysł :) Z pewnością skorzystam, bo braki mam :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobał i ktoś skorzysta z niego :D pozdrowionka!

      Usuń
  25. Super.sam zajmuję się renowacją naprawą elementów z mosiądzu między innymi kinkiety i żyrandole ciężko teraz dostac gilzy papierowe . A ten pomysl jest super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ciężko dostać, miałam ten sam problem i stąd to rozwiązanie hihi :)

      Usuń