czwartek, 6 lipca 2017

TUTORIAL: Efekt marmuru


Witajcie! 

Macie ochotę trochę pomalować? 
Jeśli tak, to zapraszam serdecznie!




Dziś zajmiemy się efektem marmuru. W internecie można znaleźć różne sposoby na uzyskanie tego efektu, ale ja nieco je zmodyfikowałam i chciałam się nim podzielić.

Co nam będzie potrzebne? Kilka rzeczy:
- przedmiot, który będziemy ozdabiać - ja wybrałam pudełko po lodach
- farby akrylowe: biała, czarna, szara
- woda w miseczce
- gąbka naturalna
- pędzelek gąbkowy
- cieniutki pędzelek
- szerszy pędzelek


A teraz do dzieła!!!

1. Bierzemy sobie przedmiot, który chcemy pomalować i malujemy go pędzelkiem gąbkowym na czarno - najlepiej dwie warstwy


2. Mieszamy czarną i szarą farbę, by powstał ciemny kolor, pomiędzy szarym a czarnym


3. Potrzebna nam będzie miseczka z wodą oraz naturalna gąbka (z dużymi oczkami). Gąbkę moczymy w wodzie i wyciskamy

4. Gąbkę moczymy w farbie i odciskamy na przedmiocie


5. Na paletkę nakładamy białą farbę i robimy cieniutkim pędzelkiem "żyłki" - warto też mieć pod ręką odrobinę wody, by rozwodnić farbę i łatwiej ją nakładać

6. Teraz na paletkę nakładamy szarą farbę i malujemy szare żyłki obok białych


7. Do białej farbki, która nam została dodajemy szarej i szerszym pędzelkiem robimy cienie/plamy w niektórych miejscach, gdzie znajdują się żyłki

8. Lakierujemy - najlepiej kilka razy, na wysoki połysk

9. Gotowe! Ale możemy nieco udekorować pudełko, by nie było tak nudno ;) ja dodałam element z grafiką i nóżki zrobione z koralików


Pozdrawiam: Aga












34 komentarze:

  1. Świetny efekt, Tobie to zawsze tak fajnie wychodzi, a ja pewnie nie miałabym cierpliwości do tych "żyłek" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, żyłki się robi raz - dwa! Z resztą jak całość! :D

      Usuń
  2. świetne pudełko i świetny efekt, ale ja niestety nie lubię malować, wiec sobie chyba odpuszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O wow! Świetny efekt :) Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wcześniej widziałam Twój tutek i jeszcze raz powtórzę: świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pudełeczko, efekt niesamowity :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow :) jeszcze nie widziałam czegoś takiego - tzn. efektu marmuru, ciekawa rzecz!
    PS po raz kolejny nie uwierzyłabym, że przedmiot, który pokazujesz jest z recyclingu! powtórzę się: niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aguś, wyczarowujesz same cuda 👏 . Cieplutko pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie, również przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  8. Piękne pudełeczko! Ciekawy ten efekt marmuru! Świetny kursik:) Coś czuję, że z niego skorzystam:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, korzystaj jak najbardziej! Przesyłam pozdrowionka!

      Usuń
  9. Cudeńko!!! Dzięki za naukę!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kursik!! Efekt marmuru - ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rany jaka przecudowna metamorfoza! Jak tylko będę mieć jakieś pudełko to spróbuję coś takiego zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Znów zachwycasz pomysłowością :) Świetny efekt marmurku ;)
    Ile Ty musisz mieć cierpliwości do tej pracy ;)

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, do takich rzeczy mam cierpliwość, ale podziwiam Ciebie i inne dziewczyny, które zajmują się szyciowymi sprawami - to dopiero wymaga cierpliwości i precyzji! :)

      Usuń
  13. Z byle jakiego pudełka zrobisz takie cudo.Zazdroszczę talentu .Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudeńko!!! Efekt marmuru wspaniały!!!Super się prezentuje!!!Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) również przesyłam serdeczne pozdrowienia!

      Usuń
  15. Ależ cudo wyczarowałaś! Mega!

    OdpowiedzUsuń
  16. Znowu coś z niczego i piękne to "coś". Nigdy bym nie pomyślała, że to metamorfoza zwykłego pudełka po lodach.
    :)

    OdpowiedzUsuń