piątek, 7 kwietnia 2017

TUTORIAL: Efekt firanki


Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Na dziś coś przyjemnego, z wykorzystaniem farbek, czyli jak uzyskać efekt firanki. Zapraszam!



Na pewno wiele z Was podziwia obrazki, na których pojawiają się delikatne firanki. Jak to jest zrobione? Istnieje wiele metod i każdy wypracowuje swoją własną. Ja pokażę dziś, jak ja to robię.

Będą potrzebne:
- kartka papieru
- ołówek
- nożyczki
- taśma klejąca
- biała farba akrylowa
- szeroki i cieniutki pędzelek

Zaczynamy:
1. Odrysowujemy na kartce kontur obrazka

2. Wycinamy kształt obrazka

3. Ołówkiem rysujemy zarys firanki

4. Odcinamy firankę - będzie stanowiła dla nas wzór w dalszej pracy

5. Do obrazka przyklejamy taśmą odciętą od firanki część kartki

6. Teraz malujemy górną część obrazka biała farbą - nakładamy szybkimi ruchami, niewielką ilość, ważne by była to jedna warstwa

7. Odczepiamy kartkę i obrysowujemy cieniutkim pędzelkiem kontury firanki - wspomagamy się naszą karteczką z wcześniej naszkicowaną firanką

8. Nakładamy pędzelkiem nieco farby na falbany/zagięcia firanki (najlepiej nakładać farbę od dołu do góry)

9. Całość firanki możemy ozdobić kropeczkami - ja namalowałam po trzy kropeczki w różnych miejscach

10. Na końcu firanki malujemy kropeczki

11. Możemy jeszcze dodać co kawałeczek po trzy kropeczki na końcu firanki

GOTOWE!!!

I na koniec jeszcze inne obrazki wykonane tym samym sposobem


Poniżej możecie zobaczyć migawki, jak powstawały obrazki:

1. Aniołki - zanim powstał efekt końcowy nieco się namachałam pędzelkami, bo w sumie to tylko aniołki były gotowe i przyklejone. Resztę domalowałam własnoręcznie

2. Kwiatki na parapecie, czyli drugi obrazek - w całości malowany ręcznie (niestety nie miałam kompletnie żadnego papieru czy serwetki, który choć w połowie by odpowiadał temu, co sobie umyśliłam):


Pozdrawiam: Aga!!!


71 komentarzy:

  1. Super ten efekt firanki - jeszcze czegoś takiego nie widziałam, ale bardzo mi się podoba, może kiedyś wypróbuję :) Wszystkie obrazki prezentują się cudnie, a swoją drogą: świetnie malujesz :) Z takimi zdolnościami w ogóle nie ma co sięgać po serwetki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dziękuję Ci pięknie za tak miły komplement!
      Efekt firanki robi sporo osób, więc to nie jest nic nowego. Musiałam spróbować swoich sił w tym temacie, bo mi to spokoju nie dawało :D ale sięganie po serwetki będzie nadal, aż tak mocna się nie czuję, by zaprzestać ich używania ;)

      Usuń
  2. WoW! coś wspaniałego i pięknego :) Jestem pod ogromnym wrażeniem :) Zdolniacha z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem totalnie zauroczona, dziękuję za tutorial! Od dawna przymierzam się do tego efektu, może po świętach coś stworzę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i zachęcam do spróbowania - 5 minutek i gotowe ;) Buziaki!

      Usuń
  4. zazdroszczę umiejętności i ręko do malowania- wszystkie prace są prześliczne:)
    i dziękuje za kursik, może kiedyś sie odważę i wypróbuję:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwagi, odwagi, to naprawdę łatwe i szybkie w wykonaniu! Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ale piękny efekt. Jak Ci to ślicznie wyszło. Ja jeszcze się nie odważyłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Miło mi bardzo i zachęcam do złapania za pędzelek i sięgnięcie po farbkę :) Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Cudownie ci wychodzi efekt firanki, nigdy bym nie zgadła, że powstaje w taki sposób.
    Aniołki mnie zachwyciły, piękne tło do nich namalowałaś, bardzo profesjonalne to wygląda. Jednak okno z wazonem w niczym od poprzedniej pracy nie odbiega, jest prześliczne! ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowna podpowiedź! wspaniały efekt firanki! a obrazek z aniołkami boski! gratuluję talentu

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ zdolniacha z Ciebie, Aguś!
    Masz, Kochana, talent :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też od dawna ta firanka spokoju nie daje. :) Zachęciłaś mnie tak przejrzystym kursikiem. Dziękuję! Na pewno skorzystam. I gratuluję artystycznej ręki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! I dziękuję za miły komplement! :D

      Usuń
  10. Świetny efekt! Muszę także wspomnieć o ramce. Ależ cudowna! Czy to także efekt przecierania suchym pędzlem? bo wygląda jakoś inaczej.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne! I oczywiście, że ramka to metoda suchego pędzla!!! Masz oko ;)

      Usuń
  11. Cudowny jest ten efekt, dziękuję Ci Aga, że dzielisz się z nami tak kreatywnymi pomysłami. Twoje prace są niesamowite pod względem artystycznym jak i samego pomysłu na ich stworzenie.Pozdrawiam cieplutko ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łoj, policzki mi się zarumieniły, dziękuję! Przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  12. Wow jestem absolutnie zachwycona! Niesamowity efekt :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem oczarowana samą techniką jak i efektem końcowym. Efekt firanki dodaje tajemnicy i niezwykłego uroku.
    Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachwycający efekt! Pięknie malujesz! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana Ago jak ta zawoalowana dama, tak i Ty odkrywasz nam znowu kawałek siebie:). Wspaniałe efekty końcowe i Twój talent malarski się rozwija, a może coś mi umknęło??? Pięknie Ci to wychodzi:). Buziaki i pozdrawiam serdecznie:):):).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję za przemiłe słowa!
      Malowaniem aż tak się nie zajmuję, chociaż jest to coraz częstsza praktyka. Ale rysuje praktycznie od zawsze (mój stary blog i kilka prac, gdybyś była ciekawa, jak mi to wychodzi: http://bialaszafkaagi.bloog.pl/id,356023641,title,w-krainie-basni-i-bajek,index.html). Pozdrawiam gorąco! :D

      Usuń
    2. Ach, człowiek całe życie dowiaduje się nowych rzeczy o talentach osób, które nas zachwycają:). I tak jest z Tobą Aga!!! Jak będę miała więcej czasu to spokojnie pobuszuję:) po Twoim wcześniejszym blogu, ale to co zobaczyłam przed chwilą - jestem pod OGROMNYM WRAŻENIEM - AGA to jest wprost cudowne:)!!! Mogłabyś stworzyć przepiękną talię kart tarota:). Dziewczyno masz niewątpliwy talent:) - jak czasami powtarzam prawdziwy dar od Boga:). Niektórzy się starają i im to nie wychodzi, a Ty czego się nie dotkniesz - jak przysłowiowy Midas - obraca się w złoto!!! Och, jeszcze raz wzdycham:). Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:).

      Usuń
    3. Kaśka, Ty się uspokój, bo ja tu się czerwienię jak pomidor pod folią!!! Ale muszę przyznać, że talię do tarota kiedyś narysowałam, niestety przetrwał tylko jeden rysunek i to nie w najlepszym stanie :/ ale jest to jakaś myśl i to ciekawa :D Buziaki i pozdrowienia bardzo wiosenne!!!

      Usuń
    4. Aga - Twoje komentarze są BEZCENNE!!! Uwielbiam je czytać!!! Jeszcze się śmieję, ale ja jestem grzeczną dziewczynką:), która nie może wyjść z zachwytu:):):). Pomyśl kochana o tych kartach:). A tak przy okazji zapraszam Cię na bloga, ponieważ nominowałam Cię do Liebster Award i mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania i się przyłączysz do zabawy w chwili wolnej - proszę:). Buziaki i wiosenne powiewy przesyłam serdecznie!!!

      Usuń
    5. Kochana, dzięki Ci za te słowa i za nominację - z chęcią odpowiedziałam na Twoje pytania, mam nadzieję, że odpowiedzi będą satysfakcjonujące ;) Buziaki!!!

      Usuń
  16. Świetny efekt uzyskałaś ! Zdolna z Ciebie dziewczyna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne obrazki.
    Świetny kursik!! Miałam już dawno ochotę spróbować, tylko ciągle czasu brak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, ten czas! Zawsze go brakuje, by zrealizować choćby jeden dodatkowy projekt :) mam nadzieję, że kursik się przyda. Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Agnieszko C-U-D-N-E prace, mnie urzekła kobieta wyglądająca zza firanki - piękna.
    Wybrałam Twój blog jako jeden z pięciu nominowanych do Liebster Award - mam nadzieję, że przyłączysz się do zabawy :)
    Pytania u mnie na blogu w ostatnim poście :)
    Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne za komplement! Już odpowiedziałam na wszystkie pytania - dzięki za fajną zabawę. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  19. Praca z kobietą - przeurocza, niesamowita :) nad efektem firanki nie raz się zastanawiałam (tzn. jak się ją wykonuje) i po raz pierwszy spotkałam się tu u Ciebie z tak przejrzystą instrukcją. Bardzo przydatne wskazówki :) Jestem także pod wrażeniem tego, że tyle sama domalowałaś (w przypadku aniołków) / namalowałaś (w przypadku okna) - i jedno i drugie wyszło super :) cały post to prawdziwa wizualna uczta.
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że mogłam pomóc! Dziękuję za przemiłe słowa :) Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Taką firankę widzę pierwszy raz - super efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialne obrazki. Uwielbiam ten efekt firanki. Świetnie Ci wychodzi. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny tutorial, a prace powalają. Tak podejrzewałam, że ukrywasz swoje zdolności rysownicze ;), a teraz wyszło szydło z worka, że te obrazki są tak ładne, bo to co najistotniejsze sama dorysowujesz.

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialne prace! Cudowny efekt! Pozdrawiam wiosennie -Gosia

    OdpowiedzUsuń
  24. Aga,świetny tutorial,prace wspaniałe :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się spodobał. Pozdrowionka!

      Usuń
  25. O wow !!!! WOW WOW WOW!!!! Tak rozdziwiłam mordkę z zachwytu!! Praca piękna i idealny tutorial. Masz na prawdę duży talent Kochana :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne za ten komentarz, jest mi bardzo miło! Przesyłam pozdrowienia!

      Usuń
  26. Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, dziękuję i również przesyłam serdeczne życzenia na te święta!

      Usuń
  27. Cos wspaniałego kochana....wpadam z życzeniami Wielkanocnymi dla Ciebie ♥♥ Bea

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne! Ja również życzę wszystkiego najlepszego! Buziaki!!!

      Usuń
  28. Pięknie to pokazałaś! Mnie też od dawna kusi firaneczka:) musze w końcu spróbować:) Aniołkami jestem zauroczona!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. zawsze zastanawiałam się jak zrobić taki efekt, dzięki za ten kursik:))

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniały efekt! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  31. Niesamowicie piękne są Twoje prace. Dziękuję za tutorial firanki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny tutorial! Efekt firanki rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  33. Fantastyczne prace jak zawsze! Dzięki za tutorial, napewno kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wykonanie przechodzi moje wyobrażenia :-) kiedyś spróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń