piątek, 21 lutego 2020

TUTORIAL: Okrągłe pudełko w niebieskich tonacjach


Witajcie!

Jako, że na razie nie dam rady niczego zrobić, to zajęłam się przeglądaniem swoich materiałów i  proszę, jakie zaskoczenie! Natrafiłam na gotowy tutorial pudełka, które zrobiłam kilka miesięcy temu. Zatem go wrzucam. 



Materiały:
- pudełko metalowe
- woski Pentart (bitum, złoty i chameleon)
- bitumen w płynie Pentart 
- gesso białe
- brązowa farba (niestety nie najlepszej jakości, ale to dla mnie pudełko, więc niech już jest, gdzieś trzeba to w końcu wykończyć)
- biała farba kredowa (Jeger)
- niebieska farba kredowa (Jeger) i akrylowa (Stamperia)
- preparat do przecierania Cadence
- serwetka z wybranym motywem
- masa plastyczna Das i foremki silikonowe
- lakier połysk Pentart
- lakier matowy Bartek
- szmatka


1. Pudełko malujemy na gesso - ja ciapnęłam je dwa razy

2. Teraz kładziemy brązową farbę

3. Na farbkę kładziemy preparat do przecierek - czekamy oczywiście aż wyschnie


4. Całość malujemy na biało - niezbyt dokładnie


5. Nie czekamy aż wszystko wyschnie. Bierzemy szmatkę bawełnianą i robimy przecierki na dolnej części pudełka. Ja celowo dociskałam mocniej, żeby dotrzeć aż do gessa. Robią się wtedy takie różowe plamy

6. Gdy wieczko wyschnie malujemy na niebieski i również przecieramy, a następnie chlapiemy bitumenem w płynie

7. Na dolną część nakładamy serwetkę, a potem chlapiemy bitumenem w płynie


8. Robimy kompozycję z wycisków i przyklejamy na wieczko. Oczywiście czekamy aż całość wyschnie

9. Malujemy kompozycję jeśli tak nam podpowiada intuicja ;) ja swoją pomalowałam. Następnie lakierujemy to to - dzięki temu łatwiej będzie nałożyć woski i zetrzeć ich nadmiar


10. Nakładamy bitumen woskowy na kwiatki i wycieramy nadmiar

11. Następnie nakładamy woski złote na ramkę i również wycieramy nadmiar

12. Chlapiemy białą farbą (zmieszaną z wodą) po całym pudełku - niestety gdzieś zdjęcie zaginęło. Całość lakierujemy. Gotowe


Tak wygląda rezultat pracy:


Pozdrawiam! 
I do następnego: Aga.

11 komentarzy:

  1. Pudełko wygląda jak antyczna szkatułka:))))piękne jest:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda z tymi przecierkami. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne pudełko, przecierki wyglądają naturalnie.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne pudełko:)
    Aż mam ochotę takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kapitalne pudełko! mam kilka na stanie, może czas je zmieniać? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wyszło, bardzo udana metamorfoza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja lubię takie poniszczone prace. Świetnie sponiewierałaś to pudełko ! I tutek bardzo fajny ❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacyjna metamorfoza zwykłego pudełka! :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Pudełko jest zachwycające! Bardzo podobają mi sie kolory i motyw. Dzięki za kursik, ale ja zielona jestem w temacie:)

    OdpowiedzUsuń