czwartek, 20 lipca 2017

TUTORIAL: Postarzanie tafli lustra


Kochani, chciałam się z Wami podzielić wiedzą, jak postarzyć taflę lustra. Jeśli jesteście ciekawi, jak zrobić to szybko i bez konieczności używania specjalistycznych preparatów - zapraszam!



 Metodę wypracowałam sama, bo nie znalazłam nigdzie żadnych informacji odnośnie wykonania takiego zabiegu. A jak już znalazłam, to się załamałam, bo musiałabym kupić kilka drogich produktów. Zaczęło się więc kombinatorstwo i udało się!

Będą nam potrzebne:
- taśma malarska i nożyczki
- preparat samochodowy do usuwania powłok lakierniczych
- szpachelka budowlana
- ACE
- atomizer do rozpylania
- ręczniki papierowe
- czarna farba akrylowa
- lakier do zabezpieczenia pracy


Zaczynamy zabawę!!!

Ja do stałam takie lustro, by je sobie przerobić

Lustro odwróćcie plecami do góry i zabezpieczcie taśmą malarską brzegi, gdzie kończy się tafla


Teraz spryskajcie preparatem samochodowym całą powierzchnię, gdzie jest tafla lustra

I czekamy około pół godzinki aż zajdzie reakcja, która pięknie nam usunie farbę

Teraz usuwamy farbę szpachelką


Do atomizera przelewamy ACE


Rozpylamy preparat tam, gdzie uznamy to za stosowne - oczywiście w obrębie tafli lustra


Czekamy około 1 minuty i ścieramy ACE ręcznikiem papierowym - powstaną nam piękne wżery

Gdy uznamy, że już tafla jest wystarczająco postarzona, nanosimy na całość czarną farbę. Oczywiście może być też inny kolor, np. brązowy czy zgniła zieleń


Lakierujemy powierzchnię


I to już koniec. Zobaczcie jeszcze efekt końcowy, po ozdobieniu frontu lustra


Specjalnie na prośbę Renaty Marszałek dodaję kilka zdjęć, które obrazują w jaki sposób uzyskałam efekt końcowy na ramie lustra - jedziemy z tematem:

 Będą potrzebne następujące graty:
- papier ścierny
- masa DAS
- odlewy z kleju na gorąco
- farby akrylowe: brązowa i biała
- pędzelki
- lakier poliuretanowy MAT

Do dzieła!

Szlifujemy całą ramę papierem ściernym i tworzymy kompozycję z wycisków - ja użyłam foremek silikonowych i masy DAS (sprawdzają się w miejscach, gdzie trzeba ułożyć wyciski w miejscach zagięć, jakichś żłobień itd.) oraz odlewów z kleju na gorąco (są lepsze by je szlifować)

Następnie malujemy wyciski na brązowo - ja nie malowałam całości dokładnie, bo nie było potrzeby. Wynikało to z faktu, że wiedziałam, że przecierki będę robiła na wyciskach w ich wystających miejscach, a w innych miejscach odkryję drewno ramy lustra


Lakierujemy wszystko

Całość malujemy na biały kolor - ja malowałam 3 razy, a w niektórych miejscach cztery

Przecieramy reliefy papierem ściernym


Całość lakierujemy kilkukrotnie - pomiędzy kolejnymi warstwami lakieru najlepiej delikatnie przeszlifować powierzchnię - końcowym efektem jest delikatna w dotyku, gładziutka powierzchnia

GOTOWE!!!


Pozdrawiam z wnętrza białej szafki: Aga






54 komentarze:

  1. Ale świetny efekt, nawet nie wiedziałam, że da się to zrobić takimi "domowymi metodami" :) Piękne lustro, bardzo klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam, że tak można, ale metoda prób i błędów może zaskoczyć pozytywnie nie jednego wytrwałego! :D

      Usuń
  2. Wow, piękne lustro!!! Super efekt! Chętnie skorzystam z kursu:) Aga mam jeszcze prośbę o jeden kurs związany z lustrem, jak go przemalować i postarzyć....Mam takie stare lustro, obecnie ramka w kolorze złota, a ja bym widziała ją w kolorze srebrnym i poprzecieraną... Dodatkowo przy przeprowadzce ruchomy element ramy lustra został uszkodzony, jak go złożyć bez śladu łączenia?
    Pomożesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, specjalnie dla ciebie zaktualizowałam post i wstawiłam info ze zdjęciami. Mam nadzieję, że to Ci pomoże :) kolor możesz nakładać na koniec jaki chcesz - biały, srebrny, itp. Ale jak chcesz srebrny, to proponuję szlakaluminium (to taka delikatna folijka, którą nakładasz na przedmiot. Do tego potrzebny będzie klej i lakier do złoceń). Co do tego uszkodzonego elementu to niewiele mogę pomóc, bo z takimi rzeczami to mój mąż jest miszczem wymyślanek i ratowanek ;) poproś o konsultację jakiegoś majsterkowicza!

      Usuń
    2. Aga, jestem Ci ogromnie wdzięczna.

      Usuń
  3. Świetnie to wymyśliłaś! Dzięki!!!!
    Zastanawiam się nad odlewami... czy nie wygodniej je najpierw pomalować a później przykleić. Jeszcze nic z nimi nie robiłam, stąd to pytanie.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pomalować je wcześniej, ale to muszą być z kleju na gorąco albo czegoś innego. Jak robisz z masy, to one są miękkie i można je uszkodzić (wgnieść, rozerwać), więc muszą najpierw wyschnąć, by zrobiły się twarde i można było na nich spokojnie pracować.

      Usuń
  4. Mnóstwo roboty ale efekt powala! Brawo Agnieszka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnóstwo pracy?! Coś ty! To idzie bardzo szybciutko :)

      Usuń
  5. Jesteś bardzo pomysłowa, nigdy bym na coś takiego nie wpadła. Efekt jest rewelacyjny. Nie raz myslałam co ciekawego zrobić z lustrem, ale jakoś nie miałam pomysłu, a tu proszę, poradnik z postarzania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postarzanie tafli to nie mój pomysł, niestety... ale metoda już tak :D mam nadzieję, że się przyda ;)

      Usuń
  6. Genialny efekt! Jesteś niesamowita z tymi swoimi pomysłami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. efekt bardzo ciekawy, strasznie podoba mi się ta rama

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja! Dziękuję za świetny kurs. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie lubię Twoje tutoriale. Nawet nie wiem, skąd masz tyle pomysłow :) Mnie też niezwykle podoba się efekt postarzonego lustra. Świetnie to obmyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, bardzo mi miło czytać takie komentarze :D

      Usuń
  10. Cudowny efekt końcowy postarzonego lustra i ramy!!! Aga powinnaś opatentować swoją metodę:). Całkiem niedawno pozbyłam się takiego postarzonego - przez czas - lustra. Szkoda, a mógł być taki piękny efekt:(. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci wspaniałego tygodnia:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj, Ty! Takie rzeczy się trzyma, kobietko!!! Szkoda, ale jak będziesz miała nowe lustro, a będziesz chciała by wyglądało na stare, to już wiesz jak to zrobić ;) Buziaki!!!

      Usuń
  11. Aga,świetny tutorial,super efekty :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kursik - jak zawsze!! Wszystko super opisane!!
    A lustro wygląda teraz rewelacyjnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow , jestem pod ogromnym wrażeniem, świetna praca!
    Lustro wygląda wspaniale :)
    Jak zawsze świetne kursiki!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam :) widać, że włożyłaś w to mnóstwo pracy. Fajnie, że dzielisz się doświadczeniem na blogu :)
    Takie lustro to nie jest co prawda mój styl (np. nie pasowałoby to do mojego wnętrza), ale bardzo lubię pooglądać takie prace u innych :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za ciepłe słowo! Ja mam tak z nowoczesnym stylem - w domu nie wyobrażam sobie go mieć, ale u innych podziwiam z wielkim zachwytem! ;)

      Usuń
  15. podziwiam Twoje pomysły, są świetne a lustro przepięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyszło rewelacyjnie ! Lustro marzenie !
    Serdeczne pozdrowienia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki, bardzo mi miło! Przesyłam pozdrowionka :)

      Usuń
  17. Jesteś mistrzynią robienia takich cudów. Świetnie opisujesz jak to zrobić. Jestem oczarowana.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne! Cieszę się, że tutek jest zrozumiały i się podoba ;) pozdrawiam!

      Usuń
  18. Wow! Świetnie to wygląda! Jestem pod wrażeniem ilości pracy, ale efekt jest niesamowity.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie wygląda. W życiu nie wpadłabym na to żeby coś postarzyć:D. Zacofana jestem strasznie najwidoczniej. Super.

    OdpowiedzUsuń
  20. duzo pracy, ale efekt rewelacyjny...
    Pozdrawiam dziękuję za odwiedziny i komentarz

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja tam po prostu zaniemówiłam (ostatnio taki efekt lustra widziałam przekopując się przez piwnicę -niestety było już nie do odratowania bo popękało maksymalnie) - zdecydowanie wypróbuję :))) jeszcze nie wiem kiedy - ale muszę, zawsze chciałam mieć takie lustro! A Twoje wyszło rewelacyjnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Trzymam kciuki, byś i Ty była w posiadaniu swego wymarzonego starocia ;)

      Usuń
  22. Wspaniałe lustro!!!Świetnie się prezentuje!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Wielki podziw! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne kursiki,efekt niesamowity :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  25. No dziewczyno ... poszalałaś 😁😁😁 genialnie ...I wydaje się takie proste .... dzięki za info i za odwagę , bo chyba sama nie wiedziałaś co wyjdzie .,,, a tak na marginesie , ja taka guła jestem , bo byłam przekonana że ten efekt uzyskuje się od strony lustra a nie tyłu. .,. Więc widzisz jak mnie uswiadomiłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że tutek się przydał! A to nie jest moje pierwsze podejście, a drugie. I nie zamierzam poprzestać, moje oczy to same szukają jakiegoś lusterka by je potraktować odpowiednio hehe

      Usuń
  26. Super lustro i tutoeial bardzo czytelny. Na pewno skorzystam i juz wiem do czego; -)

    OdpowiedzUsuń