wtorek, 13 czerwca 2017

TUTORIAL: Szpulki na koronki w stylu shabby chic



Kochani, witajcie!


Na dziś przygotowałam coś z moich ulubionych materiałów, będzie zatem szybko i prościutko. Jeśli jesteście zaciekawieni, to zapraszam do dalszego czytania.



Dziś zrobimy szpulki na koronki.

Oto, co będzie nam potrzebne:
- rolki po papierze toaletowym
- kawałek kartonika
- farby akrylowe (biała, czarna, niebieska)
- lakier do zabezpieczenia pracy
- pędzelek,
- ołówek,
- kieliszek,
- nożyczki,
- dodatki biżuteryjne (koraliki, kryształki itp.) i odlewy (gipsowe, z kleju na gorąco, co kto lubi),
- kropelka.


Do dzieła!
1. Najpierw przecinamy rolkę po papierze toaletowym na pół i odcinamy kawałeczki po bokach

2. Teraz sklejamy rolkę w rulonik

3. Na kartoniku odrysowujemy od kieliszka kółeczka

4. Wycinamy kółeczka i przyklejamy je do rulonika

5. Teraz, o ile chcemy, możemy dodać odlewy lub koraliki - naklejamy je na wierzch kółeczka

6. Malujemy całość na biało

7.Lakierujemy całość (za chwilkę dowiecie się, dlaczego już teraz kładziemy lakier)

8. Farbkę białą i czarną mieszamy tworząc kolor szary - malujemy nim szpulkę

9. Farbę zcieramy chusteczką - dzięki temu farba pozostanie tylko w szczelinach i da efekt postarzenia

10. Pryskamy szpulkę niebieską farbką - ja użyłam jasnej i ciemnej

11. Lakierujemy całość kilka razy

GOTOWE!


Pozdrawiam: Aga!


60 komentarzy:

  1. Nie do pomyślenia, że z rolek po papierze takie cuda :)
    Pięknie wyszło, efekt końcowy zachwyca. Kursik swoją drogą bardzo czytelny i zrozumiały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo shabby i nie powiedziałabym, że nie są z drewna. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny pomysł i świetne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Juz podziwiałam na blogu DIY i nadal jestem nimi zachwycona. Piękne są. Jeszcze nie zrobiłam, ale kiedyś zrobię 😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachwycające są te Twoje szpulki. Wyglądają jak drewniane, albo inne ceramiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. GENIALNE!!
    i kursik i szpulki- już go zapisuje, tylko czy mi sie uda?
    dziękuje i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że się uda! To łatwe, w końcu to roki toaletowe, materiał doskonały, co ma się nie udać? ;)

      Usuń
  7. Aga, jesteś niesamowita, to tylko rolki po papierze a jaki genialny efekt i oczywiście Twój wspaniały styl - który uwielbiam - bardzo mi się podoba ten renesansowy charakter prac i zestaw kolorystyczny. - SUPER!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne są te szpulki! Nigdy bym nie pomyślała z czego są zrobione. Uwielbiam twój królewski styl zdobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Agnieszko, są urocze, diy zrozumiałe, pomysł świetny. Zamawiam kilka do mojej Decoszwalni, po prostu musze takie mieć! Napisze na priv:)) Pogodnego weekendu:)Bea

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana, potrzeba matką wynalazku! He he he :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne!!!!!!!!!!!!!! Takie szpulki postawiłabym na widoku, są prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowity pomysł i wykonanie. Widziałam już fajne pomysły z rolką w roli głównej, ale ten przebija wszystkie. SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny pomysł, brawa za wykonanie!!! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  14. niesamowite! bardzo, ale to bardzo pomysł mi się podoba; wykonanie jak zwykle perfekcyjne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znowu czarujesz! :) nie przypuszczałabym że bazą do tych szpulek jest zwykła rolka po papierze. Bardzo sympatyczny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowity projekt. Różne rzeczy robiłam już z rolek po papierze, ale ten pomysł jest świetny :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczny pomysł. Szpulki wyglądają prześlicznie i będą piękną ozdobą cfartowego kącika. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne szpilki.Świetne wykończone i pomysłowo.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak myślisz! Przesyłam pozdrowionka :D

      Usuń
  19. Świetna, czytelna instrukcja.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny kurs, a szpulki rewelacyjne. :) Bardzo lubię takie dekoracyjne detale. :) Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ fajne i stylowe. Niby proste do zrobienia, ale jakie efektowne!

    OdpowiedzUsuń
  22. Aga i co ja mam napisać??? REWELACJA!!! A może następnym razem stworzysz figury szachowe według tego kursiku:). Pozdrawiam serdecznie:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaśka, ty przestań mnie prowokować! Ja Cię proszę! Tylko powodów dostarczasz do kotłowaniny w mojej głowie i kombinatorstwa ;)

      Usuń
  23. Wow jestem zachwycona - po po prostu pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie te szpulki są piękne !!! Podziwiam te cuda. Pozdrawiam serdecznie 💗

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak dla mnie to oryginalne pomysły są:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Coś z niczego, i to jakie COŚ! Pomysł na szpulki świetny ale wykonanie - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  27. Genialny pomysł :) Nigdy bym nie wpadła na to, że to rolki po papierze :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja pierdziale, wymiękłam. Jak to zobaczyłam to potwierdzam żeś BOGINI :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesadyzmu, toż to wszystko proste jest i z resztą pokazane co i jak ;) ale przyznaję, że ładnie na półeczce wygląda i praktyczne też jest.

      Usuń