piątek, 17 marca 2017

TUTORIAL: Skrzydła - dekoracja


Witajcie, kochani!

Macie ochotę zrobić sobie romantyczną, "skrzydlatą" dekorację? Jeśli tak, to zapraszam serdecznie do zabawy!

Wymaga to nieco cierpliwości, ale przyjemnie się to tworzy :D

Co będzie potrzebne?
- karton
- masa szpachlowa
- łyżeczka (lub packi do nakładania szpachli)
- czarna i biała farba akrylowa (lub kredowa)
- nożyczki
- nożyk do tapet
- pędzel zwykły i pędzel gąbkowy
- ramka
- lakier zabezpieczający pracę
- klej wikolowy do drewna

opcjonalnie 
- preparaty do rdzy lub farby akrylowe w kolorach: pomarańczowy, czerwony, brązowy
- szablon
- szara farba akrylowa

To do dzieła:
1. Z kartonu wycinamy kształt skrzydeł


2. Na karton nakładamy masę szpachlową - od dołu do góry, nakładając górne warstwy na kawałki dolnych, robiąc z masy "łódeczki"


3. Po wyschnięciu masy (ok 12 godzin, ale zaleca się poczekać nawet do 24 godzin) malujemy skrzydła na czarno (farba akrylowa)

4. Następnie malujemy skrzydła na biało, nie musi być dokładnie (farba kredowa), trochę pędzelkiem, trochę pędzelkiem gąbkowym


5. Zabezpieczamy skrzydła lakierem

Jeśli jesteśmy zadowoleni, to może być to koniec naszej pracy. Możemy w tym momencie przykleić skrzydła do "pleców" ramki. Jednak jeśli jesteśmy rządni dalszej zabawy, to proponuję jeszcze odrobinę pracy.


6. Plecy ramki ozdabiamy szablonem - łatwiej będzie, jeśli zostawimy miejsce na skrzydła bez żadnych "ozdób" szablonowych - łatwiej je później przykleimy

7. Malujemy całość na szaro (farba kredowa z odrobiną wody)

8. Niewielką ilość białej farby nakładamy na pędzel (raz zwykły, raz gąbkowy) i przecieramy szybkimi ruchami płytę z szablonem

9. Lakierujemy całość

10. Możemy jeszcze się pobawić w dodanie efektu rdzy - w tym celu wykorzystujemy preparaty przeznaczone do tego, albo uzyskujemy bardzo zbliżony efekt za pomocą nakładania farb w odcieniach: brązu, pomarańczu i czerwieni. Pokażę Wam obie wersje:

Efekt rdzy uzyskiwany preparatami: 
- nakładamy klej w miejscach, gdzie ma być widoczny efekt zardzewienia

- nakładamy w miejsce kleju proszek do efektu rdzy

- kropimy zaproszkowane miejsca odczynnikami do rdzy

- całość zabezpieczamy lakierem

Efekt rdzy uzyskiwany farbami:
- nakładamy kolejne warstwy farb na siebie: brąz, czerwień, pomarańcz
- na koniec nakładamy pomarańcz rozcieńczony z odrobinką wody

- kropimy pędzlem z brązową farbą gdzieniegdzie płytę

- całość zabezpieczamy lakierem

12. Płytę wkładamy w ramkę - gotowe

Pozdrawiam: Aga!


 Jeśli czujesz się u mnie dobrze i podobają Ci się moje prace, będzie mi niezwykle miło, gdy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza, który nie jest tylko statystyką blogową - jest dla mnie przede wszystkim wsparciem mentalnym!


64 komentarze:

  1. U Ciebie zawsze można zobaczyć coś pięknego, i ta atmosfera wokół tego obrazu, zachwyt! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała dekoracja :) Fajny kursik!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałą dekorację przygotowałaś!
    Szczerze podziwiam, bo dla mnie to na razie czarna magia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to jest majstersztyk, a nie tak jak ja wycięłam po prostu ze styropianu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bądź dla siebie taka surowa! Każdy sobie radzi, jak potrafi. Ja bym nie wpadła na wykorzystanie styropianu ;)
      Ale pięknie Ci dziękuję, cieszę się, że się spodobały! Buziaki!

      Usuń
  5. Kolejny świetny kursik, a efekt końcowy bardzo klimatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne skrzydełka:)
    dzieki za kursik, zapisałam, kiedyś sie na pewno przyda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się bardzo, że tutek się przyda nie tylko mi ;)

      Usuń
  7. Rewelacyjne! Bardzo klimatyczne, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nietuzinkowa dekoracja i efekt piórek na skrzydłach jest niesamowity. Wielkie brawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię Twoje tutoriale. Potrafisz "coś" wyczarować ze zwykłego kartonu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę, dziękuję pięknie za miłe słowo!

      Usuń
  10. Uwielbiam Twoje tutoriale, pokazują ile trzeba włożyć pracy ,żeby powstało takie cudo :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, wielkie dzięki za komentarz i pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  11. Rewelacyjna dekoracja :) Podziwiam jak zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne! Aga jesteś studnią pomysłów! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka tam ze mnie studnia, raczej wiaderko ;) Do studni mi jeszcze brakuje, ale będę się starać! Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Aktualnie nie mam czasu na takie dzieła, ale chętnie przeczytałam i popodziwiałam. :)
    Fajnie to wymyśliłaś z nakładaniem masy szpachlowej tak, żeby powstała faktura skrzydeł.
    Nigdy nie widziałam takiej gąbki na patyku! :D Świetnie wygląda.
    Napracowałaś się bardzo, ale efekt jest tego wart, chociaż chyba wolałabym skrzydła bez rdzy. ;) Z drugiej strony, to chyba zależy od wystroju pomieszczenia.
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biłam się strasznie z tym czy tę rdzę jednak nałożyć czy nie, ale ostatecznie zdecydowałam, że było by zbyt mdło i właśnie do wystroju bardziej pasuje takie trochę pociapciane :D

      Usuń
  14. Majstersztyk! Super to wygląda. Ja jakoś mam chyba dwie lewe ręce do takich cudów. Aga pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach te Twoje prace :) No co tu pisać za każdym razem :) CUDNE SKRZYDŁA :) A te Twoje tutoriale są rewelacyjne. Przejrzyste i czytelne. Mam pytanko jaką wykorzystujesz masę szpachlową do szablonów? A co do foremek silikonowych?
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne za cudowne słowa!
      Do szablonów używam Masy Szpachlowej Uniwersalnej DRAGON lub Gotowej Gładzi Szpachlowej FINISZ(w każdym budowlanym sklepie dostaniesz), a do foremek silikonowych to kleju na gorąco, choć teraz mam w planie zakupienie Masy samoutwardzalnej Martha Stewart

      Usuń
  16. Kolejny kurs do wykorzystania :)Zastanawiam się tylko, czy ta masa nie jest zbyt ciężka? Myślę o nałożeniu jej z obu stron, by w dalszej kolejności przymocować je do pleców ... pewnej postaci...zapewne się domyślisz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć, bo to trochę zależy od wielkości i tego, jak grubo jest nałożona ta masa. Moje skrzydła były dosyć ciężkie, bo są duże, ale są proste (płaskie) i łatwo je było przykleić do tła, a u Ciebie to pewnie będą do anioła przymocowane, więc pewnie byś im nadała nieco łukowaty kształt i to może stanowić przeszkodę. Mam nadzieję, że choć odrobinę pomogłam. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję za przemyślenia:)

      Usuń
  17. fajna, kilmatyczna dekoracja:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastycznie i z klimatem !Pięknie! Dziękuję za udział w wyzwaniu CraftArt. Pozdrawiam -Gosia

    OdpowiedzUsuń
  19. Extra :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu CraftArt

    OdpowiedzUsuń
  20. Są przepikne :) Jestem pod wrażeniem Twojego zmysłu i wyczucia piękna.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny kursik,skrzydła przepiękne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się pomysł z wykorzystaniem masy szpachlowej :) Ja np. mam pastę strukturalną Pentartu (teoretycznie do robienia wypukłych wzorów z szablonów) ale średnio się sprawdza... natomiast przy tego rodzaju pracy powinna być niezła :) pomysł zapamiętam, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna ozdoba i fajny, czytelny kursik:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Aguś, jak dla mnie świetny pomysł z tą masą szpachlową. Efekt jest niesamowity, pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Brak słów jakie piekne skrzydła jestem zauroczona.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie i pomysłowo! Zadziwiają mnie te preparaty do postarzania.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi i dziękuję za ciepłe słowa! Pozdrawiam!

      Usuń
  27. Piękna dekoracja! w sam raz do romantycznej sypialni:)

    OdpowiedzUsuń